photo Homelu_zpsc90f1c1a.png  photo Recepteklu_zpsa856d018.png  photo Roacutelamlu_zps36b6b767.png  photo Kapcsolatlu_zps6f43deca.png  photo Inspiraacutecioacutelu_zpseff107c0.png

2013. augusztus 7., szerda

Pörkölt csicseriborsó

„Csiii-cseri-borsó, bab-lencse...” 

Milliószor énekeltem el Csöpinek ezt a kis dalt anélkül, hogy valaha is kóstoltam volna a csicseriborsót. Mikor először ettem hummuszt, akkor jöttem csak rá, hogy 25 évet elvesztegettem az életemből!!! Azóta a csicseriborsó egyre nagyobb helyet követel magának a konyhámban, készítettem belőle falafelt, sütőtökkel kombinálva kiváló zöldséges egytál készült belőle. Azt már mondanom sem kell, hogy Csöpi jellemzően magában rágcsálja…Fél konzerv = reggeli.

Mikor szembe jött velem a csicseriborsó megpörkölésének gondolata, azonnal tudtam, hogy ezzel sem fogok melléfogni. Így is lett.  




Javaslom, hogy mindenki kísérletezze ki a sütőjével a pontos sütési időt. Amikor először sütöttem, 20 perc után megkóstoltam egy szemet, és 3 percenként rendszeresen ellenőriztem, hogy állnak. A végén lesz egy-kettő, ami kicsit túlsül, illetve néhány, ami nem eléggé ropogós, de ez a méretbeli különbségből adódik. A végeredmény egy nagy tál ízletes, fehérjében gazdag ropogtatnivaló, ami – mint a chipsek úgy általában – addiktív, és nem bírjuk majd letenni. Mindazonáltal jusson eszünkbe, hogy hüvelyest termést rágcsálgatunk, és mint tudjuk, abból nem ajánlatos túl sokat enni egyszerre :)


Hozzávalók:

  • 1,5 bögre száraz csicseriborsó (konzervből is lehet, de ezt még nem próbáltam)
  • 2 ek szőlőmagolaj
  • ízesítéshez: só/chili/kömény/paprika/fahéj/méz stb. (csak sót használtam)

1. A csicseriborsót egy éjszakára beáztatjuk.

2. Reggel leöntjük a levét, átmossuk, és felitatjuk róla a vizet. (Konzerv esetében ugyanígy járunk el)

3. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük és 200 fokos sütőben kb. 40 percig sütjük, amíg kissé megpirul és kellemesen ropogós lesz. Sütés közben többször megrázogatjuk, hogy egyenletesen barnuljon. (Előfordulhat, hogy pattogó hangot hallunk közben, ilyenkor borsószem szétrepedt.)

4. Kivesszük a sütőből, ráöntjük az olajat és fűszerezzük, majd alaposan összekeverjük.

5. Azonnal fogyasztjuk, mert aznap a legfinomabb. (Lezárt dobozban még másnap is okés.) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...