2013. augusztus 25., vasárnap

Energiabomba

Ennek a bejegyzésnek már másodszor veselkedek neki, mert valahogy nem akarnak jönni a magvas gondolatok! Bámulom a fehér felületen villogó kurzort, és semmi...vagy ha lehet, még annál is kevesebb. Alkotói válság? Az nem lehet!

"Állj fel és fuss egy kört!" - szokta mondani Anyukám...Igenám, csak hogy már egyszer felálltam úgy 1 héttel ezelőtt. Aztán alig akaródzott visszajönni :) Szóval most tutira maradok. 

Megint villog a kurzor...

Spirulina golyók. Erre a névre hallgatnak ezek a golyócskák, de hogyha ténylegesen ezt a címet adtam volna a posztnak, nem hiszem, hogy sokakat érdekelne. Mert hogy mi is az a spirulina? Valami egészséges? Valami zöld, igaz? És akkor mit keresne egy desszertgolyóban? Logikai bukfenc!!! 

Pedig nem csalás, nem ámítás hölgyeim és uraim, a zöld színű port igenis bele lehet rejteni jópár receptbe, főleg azokba, amik kakaóport is tartalmaznak, és így a végeredmény nem egy sötétzöld szörnycsimbók, hanem egy gusztusos kis kakaós finomság lesz.

Nem hiszed el? Vess csak egy pillantást a képre alant! 



Hoppácska! Megennéd, mi? :)

Kis türelmet, és már jön is recept, de előtte a kötelező napi okosság! Mert nem elégszem meg azzal, hogy letunkolod az emésztőcsatornádon a táplálékot, nem-nem! Szeretném, hogy tudd, miért pont ezt kéne fogyasztanod :)

Tehát. Adott nekünk két szuper összetevő, ejtsünk róluk pár szót röviden. (Csak hogy ne menjen el az életkedved...)

Emeljünk kalapunkat, és mélyen hajonljunk meg első delikvensünk előtt, akinek személyében A Magok Királyát tisztelhetjük! Bizony ám! A szezámmag az egyik legtutibb kalcium forrás, úgyhogy felejtsük el azt a mantrát, hogy fogyasszunk sok tejet és tejterméket, mert attól lesznek erősek a csontjaink. A tejben van kalcium, ez így igaz, de már megint az arányokkal van a gond. A kalcium mellett rengeteg fehérje is van benne, ami savasít, és ezt a szervezetnek semlegesítenie kell, ezért pont kalcimot/foszfort/magnéziumot stb. von el más területekről.

Erre mondják azt, hogy adtál a sz**nak egy pofont :) 

Szóval ha kalcium kell, egyél sok szezámmagot lehetőleg őrölt formában!

A spirulina algát én elsősorban energetizáló hatása miatt szereztem be, de amellett, hogy növeli a szervezet energiaszintjét lúgosít, sok antioxidánst, béta-karotint, D- és K-vitamint tartalmaz. Ezzel nálam ki is váltotta a helyét a konyhapolcon. 

Ígéretemet megtartva, jöjjön a recept :)

Hozzávalók 24 db golyóhoz:
  • 1 bögre szezámmag őrölve (nyersen, nem pirítva)
  • 1/3 bögre kakaópor
  • 1/3 bögre méz
  • 2 ek kókuszolaj
  • 1/2 tk fahéj
  • kb. 3500 mg spirulina (így közel 150g került 1 db golyóba, gyerekek is fogyaszthatják nyugodtan)


1. A szezámmagot megőröljük, ha a spirulina tabletta állagú, mozsárban porrá zúzzuk. 

2. Elkeverjük a száraz összetevőket, majd hozzáadjuk a mézet és a kókuszolajat. Jól formázható masszát kell, hogy kapjunk. (Ha nem áll össze, tegyünk hozzá még egy kis olajat/mézet.)

3. Leccsippentünk a masszából egy teáskanálnyi darabot és tenyerünk között golyókat formázunk. Ha túlságosan ragad a kezünk, vizezzük be egy kicsit, és folytassuk a formázást. 

4. Pár órára hűtőbe rakjuk, és lezárható dobozban ott tároljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...