photo Homelu_zpsc90f1c1a.png  photo Recepteklu_zpsa856d018.png  photo Roacutelamlu_zps36b6b767.png  photo Kapcsolatlu_zps6f43deca.png  photo Inspiraacutecioacutelu_zpseff107c0.png

2014. február 25., kedd

Palacsinta mandulaliszttel

Egyszer volt szerencsém eredeti amerikai palacsintát kóstolni még iskolás koromban, ugyanis egyik reggel ezt készített nekünk a házinéni, akinél laktunk. Ez is egy olyan dolog, amit ha a képernyőn nézel még jónak is tűnhet, de...Valami ragadós sziruppal meg szalonnával tálalta, cuppogott a vajban, a fülünk ketté állt tőle! Szóval maradtam a klasszikus palacsintánál, azon belül is leginkább a gundelnél. Így bacon nélkül :)

Mióta visszafogtam a búzafogyasztásomat, az új opciók kutatása közben egyre több jobbnál-jobb receptre akadok. Az egyik klassz könyv, amit mindenképpen ajánlanék a témakörben, Elana Amsterdam recepteskönyve, amely a The gluten-free almond flour cookbook címen jelent meg 2009-ben. Elana (akinek blogját itt olvashatod) a könyben kízárólag darált mandulával (héj nélkül) dolgozik, úgyhogy aki ezt szereti (én, én ééééén!!!), annak ez a kötet kötelező! 

Ebben a kis könyvecskében lapul a következő palacsintarecept, ami első harapásra a hatalmába kerített, pillanatok alatt elfogyott (fél adagot készítettem én balga óóóóó!), és azóta is sóvárog utána a gyomrom. Vagy inkább az agyam? :) 

Az eredetihez képest annyit változtattam, hogy mandulalisztből csináltam, tehát a mandulát úgy ahogy van héjastul finomra daráltam. Teljesen jó. Ez nem az a szétfolyós jellegű tészta, úgyhogy ne is várjuk ezt tőle. Beleplattyantjuk a serpenyőbe és max egy picit szétteríthetjük. Nagyon nem lesz időnk vele pepecselni, mert hamarosan fordíthatjuk is meg, és süthetjük a másik oldalát. Ne nagy serpenyőbe gondolkodjunk, kicsi is megteszi, ezek jó tenyérnyi palacsinták lesznek. Falatozhatjuk magában is, úgyis nagyon finom, én ez alkalommal áfonyalekvárral tálaltam. Nyammm!!!



Hozzávalók 12 db-hoz:
  • 2 tojás
  • 60 ml (1/4 bögre) agave/méz/juharszirup 
  • 1 ek vaníliakivonat
  • 60 ml (1/4 bögre) víz
  • 150 g (1 1/2 bögre) mandulaliszt
  • fél mk só
  • fél tk szódabikarbóna
  • 1 ek keményítő
  • 2 ek szőlőmagolaj

1. Összekeverjük a nedves hozzávalókat az olaj kivételével. 

2. Hozzáadjuk a mandulalisztet, a sót, a szódát, a keményítőt és robotgéppel elkeverjük.

3. Serpenyőben 1 ek olajat melegítünk. Körbefuttatjuk a serpenyőben, és a felesleget egy kis tálkába öntjük, ebből fogjuk a következőket újra olajozni.

4. Közepes fokozaton sütjük a palacsintákat, egyszerre 2 evőkanálnyit. Mikor kipukkanó buborékok jelennek meg a tetején, akkor fordítjuk meg óvatosan. Ez úgy kb. fél perc, szóval gyorsan sülnek, tessék figyelni! A másik oldalukat is megsütjük, és jöhet a következő. Serpenyő olajoz, tészta bele, megsüt, kész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...