photo Homelu_zpsc90f1c1a.png  photo Recepteklu_zpsa856d018.png  photo Roacutelamlu_zps36b6b767.png  photo Kapcsolatlu_zps6f43deca.png  photo Inspiraacutecioacutelu_zpseff107c0.png

2014. február 22., szombat

Csicseriborsósaláta quinoa körettel

A napokban egyre inkább elhatalmasodik rajtam az érzés, hogy itt van a tavasz a levegőben! Múlt hét óta betelt nálam a pohár, napot akarok, meg plusz fokokat. Olyan nagy kérés ez? Sajnos az előrejelzést elnézve jövő hét végére már megint erős mínuszok várhatók, de nagyon remélem, hogy ez lesz tél bácsi utolsó erőlködése, és utána elhúz jó messzire, decemberig ne is lássam. Tárt karokkal várom a tavaszt. Gyere máááááááár!!!!! :)

Ebből az apropóból dobtam össze ezt a salátát, ami tökéletes megszemélyesítője ennek az átmeneti időjárásnak. A friss, kora tavaszi spenót és a csicseriborsó a főszereplők egy kis ubival és paprikával kiegészítve. Egyszerű, szemet- (jobban mondva gyomrot-) gyönyörködtető és nyers. Pont ez kell az elcsigázott szerveztünknek a februári hónapban.



Hozzávalók a salátához:
  • 1 csokor spenót
  • 1 1/2 bögre csicseriborsó (lecsöpögtetve)
  • 1 db kígyóuborka
  • fél piros kaliforniai paprika
  • 1//4 mk só
  • fél citrom leve
  • kenderolaj/tökmagolaj/lenmagolaj

1. Ha száraz csicseriborsóval dolgozunk, akkor előző este beáztatjuk, aztán másnap feltesszük főni. Fél óra után sózzuk csak meg, mert így gyorsabban megpuhul. Leszűrjük, lecsepegtetjük.

2. A spenótot megmossuk, és aki úgy szereti, kicsit össze is tépkedheti. Én most egészben hagytam, szerintem így mutatósabb.

3. Az uborkát és a paprikát falatnyi darabokra vágjuk.

4. Az eddigieket egy salátás tálba öntjük, ráfacsarjuk a citrom levét és meglocsoljuk olajjal.

5. Kissé behűtve tálaljuk.

A fenti saláta önmagában is imádnivaló, de kiadósnak azért semmiképp nem mondanám :) Ebből az apropóból dobtam össze hozzá egy quinoából készült köretet, amihez az ihletet az egyik kedves orosz barátnőm adta, akinél ettem egy nagyon hasonlót. Annyira megtetszett, hogy itthon megpróbáltam rekonstruálni, és szerintem nagyon jól sikerült, igazi pikáns kis étel. A csavar a római kömény, úgyhogy azt semmiképp ne hagyjátók ki belőle. Nem fogja túlharsogni az ételt, szerintem egy nagyon kellemes, mogyorójellegű ízvilágot kölcsönöz neki.


Hozzávalók a quinoához:
  • 1 bögre quinoa
  • 2 ek szőlőmagolaj
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 kicsi répa apróra vágva
  • fél mk római kömény
  • 2 bögre víz

1. Egy kis lábasban olajat melegítünk, és 3 percig pirítjuk rajta a quinoát.

2. Rádobjuk a felaprított vöröshagymát és még további 3 percig pirítjuk. 

3. Aztán mehet rá a felaprított fokhagyma, az apróra vágott répa, 1 percig pirítjuk és felöntjük vízzel.

4. Sózzuk, belekeverjük a római köményt és fedő alatt puhára főzzük. Nagyon könnyűnek kell lennie, ha kész van, peregjenek a szemek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...