photo Homelu_zpsc90f1c1a.png  photo Recepteklu_zpsa856d018.png  photo Roacutelamlu_zps36b6b767.png  photo Kapcsolatlu_zps6f43deca.png  photo Inspiraacutecioacutelu_zpseff107c0.png

2013. augusztus 26., hétfő

Murgh Makhani – Indiai vajas csirke


Manapság menő az indiai kaja. Ki merem jelenteni, hogy ez az új McDonald’s. Errefelé egymást érik az indiai sütödék, van, hogy egyik-másik előtt péntek-szombat este kígyózó sor áll. Biztosan finomat főznek!

Azért mondom, hogy biztosan, mert még nem kóstoltam. Viszont már jó ideje izgatja a fantáziámat, úgyhogy mikor a kezembe került egy naptárból az alábbi recept, nem voltam rest lefordítani a tartalmát. Egyszerűnek, gyorsnak és ígéretesnek tűnt, felkerült a kipróbálandók listájára. Ez nálam azt jelenti, a receptes füzetem alatt levő kupac mélyére került, ahol hosszú-hosszú hónapokra feledésbe merül. Szomorú, de így van.

Aztán egyik nap úgy keltem fel, hogy „Ma már pedig ezt fogok főzni!” Veletek is van ilyen? Felkelsz és tudod, hogy ma azt KELL elkészítened! Mert különben nem tudom mi lesz. (Valószínűleg semmi, de ott van az a sürgető ösztön. Durva.)

Mikor megkóstoltam, sokadszor tettem fel magamnak a következő kérdést: „Miért is vártam ennyi időt a kipróbálással?” Fogadkozások, hogy ilyen csúnyán többet semmit nem süllyesztek el a kupac mélyére. Tálalok, kis családom elégedetten hümmög és érdeklődik a recept után. Aztán megállapítjuk, hogyha ilyen az indiai konyha, akkor szeretjük :) 




Hozzávalók 4 főre:

  • 2 ek vaj
  • 5-600 g csirkemell
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 ek reszelt gyömbér
  • ½ tk fahéj
  • ½ tk kurkuma
  • ¼ tk kardamom
  • ½ bögre paradicsompüré (Mutti)
  • ½ bögre joghurt
  • bors
  • ¼ bögre koriander/petrezselyem*

1. Serpenyőben 2 ek vajat olvasztunk, és közepes lángon lepirítjuk a kockára vágott csirkemellet, kb. 4-5 perc alatt.


2. Hozzáadjuk először a felaprított vöröshagymát, majd a reszelt gyömbért, a fokhagymát és a fűszereket. 2 percig sütjük.


3. Beleöntjük a paradicsomszószt és fedő alatt 10-15 percig főzzük.


4. Végül hozzáadjuk a joghurtot és még 3-4 percig főzzük.


5. A legvégén belekeverjük az apróra vágott koriandert/petrezselymet.



* Petrezselymet használtam, mert ad1 – Egy tonna nő belőle a tetőkertben, ad2 – A ház urát már a koriander szagával ki tudnám üldözni a világból, de természetesen ettől még autentikusabb az étel, úgyhogy aki bírja, hajrá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...