photo Homelu_zpsc90f1c1a.png  photo Recepteklu_zpsa856d018.png  photo Roacutelamlu_zps36b6b767.png  photo Kapcsolatlu_zps6f43deca.png  photo Inspiraacutecioacutelu_zpseff107c0.png

2014. április 29., kedd

Zöld turmix ananásszal

Először is hadd dicsérjelek meg azért, hogy egyáltalán megnyitottad ezt a cikket. Kíváncsi vagy, ez kezdetnek nagyon jó. De vajon elég bátor vagy-e ahhoz, hogy kipróbáld az alábbi receptet? :) Ha igen, akkor nagy jutalomban lesz részed, hiszen egy hatalmas bögrényi egészséges finomsághoz jutsz hozzá, aminek garantáltan tapsikolni fog a szervezeted. Ilyen mennyiségű klorofillhoz saláta evéssel tudnál hozzájutni, de lehet, hogy az már a könyöködön jön ki. Aztán meg amúgy is hajlamos vagy nyakonönteni azt is valamilyen öntettel és borul az egész mutatvány :( 

Kis koromban mindig egy pohár meleg kakaóval indítottam a reggelt - így voltam szocializálva, ez van. Ezt a "jó" szokást további hasonlóak váltották az évek során: péksüti, kávé, rántotta stb. Csupa olyan választás, amivel sohasem volt igazán elégedett a szervezetem, de nem találtam a megfelelő alternatívát. Aztán úgy 3 éve rájöttem, hogy az a legjobb, ha a napomat gyümölcsevéssel kezdem, mert energetizál, miközben nem telít el. Ez az apró változás az egész anyagcserémet megváltoztatta a pozitív irányba. Aztán úgy 1 év után unalmassá vált az 1 db banán/alma/körte/fürt szőlő variáció és valami színesebbre vágytam. Ekkor került be az étrendünkbe a gyümölcsturmix. Elkezdtem kísérletezni a különböző kombinációkkal és a gyönyörű színű és ízletes végeredménynek a család minden tagja örült. 

Sok-sok blogot olvasgatva úgy fél éve szembejött velem az a lehetőség, hogy a friss, zöld leveleket felhasználva még egészségesebbé tehetjük szeretett gyümölcsös italainkat. Mivel kíváncsi voltam, és elég bátor is - ugye figyeltél? :) -, ezért belevágtam. Először csak egypár fodros kel levelet vagy épp fél marék spenótot mertem hozzátenni az alap "koktélomhoz". Aztán nagy levegő, kóstolás. Hmm ez még mindig finom, tegyünk hozzá még egy adagot! És kiderült, hogy elég nagy mennyiségű zöld levet bele lehet nyomni a kedvenc italaimba anélkül, hogy bármit is vesztettek volna az fincsi ízükből. Az a tudat, hogy még egészségesebbé tettem őket, további kísérletekre sarkallt, de erről majd egy másik bejegyzésben számolok be. (Addig is lehet izgulni :))

Ez az ananászos variáció a kedvencem, ezért osztom meg veletek elsőként. Reményeim szerint még sok másik követi majd a jövőben :) Nem kell mást tenni hozzá, mint kinyerni az ananász és a fodros kel levét, ezzel lesz egy gyönyörű sötétzöld koktélunk. Aztán késes robotgépbe öntjük, beledobjuk az avokádót, összeturmixoljuk és voilá! Kaptunk egy hatalmas pohárnyi ízletes vitaminbombát reggelire. 

Kívánom, hogy mindenkinek induljon olyan jól a napja, mint nekem ez a mai, amikor ez volt a reggelim :)



Hozzávalók 1 főre (5 dl):
  • fél ananász leve
  • 8 db fodros kel levélből nyert lé (helyettesíthető más zöld levéllel is pl. 3 marék spenót/retek zöldje)
  • 1 db avókádó

1. Gyümölcs-centrifugával kipréseljük az ananász és a káposzta levét, majd késes robotgépben összeturmixoljuk az avokádóval.

Álljon itt még egyszerű trükk az avokádó magjának az eltávolításához: Miután két felé szedtük a gyümölcsöt, fogjuk a kést és az élét szinte szinte ráejtük az avokádó magjára, oldalirányban elforgatjuk és kész is. A mag rajtamarad a késen és tisztán kivehető.  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...