photo Homelu_zpsc90f1c1a.png  photo Recepteklu_zpsa856d018.png  photo Roacutelamlu_zps36b6b767.png  photo Kapcsolatlu_zps6f43deca.png  photo Inspiraacutecioacutelu_zpseff107c0.png

2014. május 19., hétfő

Gyümölcsös pite

Itt a nyár és vele együtt a gyümölcsszezon! Egy nagyon egyszerű pitét hoztam ma nektek, amit Eszternél találtam, és az első sütés után azonnal belopta magát a szívembe.

Gyerekként nagyon nem szerettem a gyümölcsös sütiket, mert mindig szét voltak főve benne a gyümik, és valahogy ezeknek az állaga nagyon nem volt a fogamra való. Mint ahogy a túróba rejtett mazsolától is rázott a hideg (mai napig így van), úgy a pitéket, és a különböző gyümölcsös tortákat is nagy ívben kerültem. Lehet, hogy ezért is lettem ekkora csokirajongó hm. Itt lesz a kutya elásva... :)

Amondó vagyok, hogy a gyümölcsöket frissen, lehetőleg a fáról/bokorról leszedve fogyasszuk, de ennél a piténél kénytelen vagyok kivételt tenni. Annyira finom!!! Nem szeretem szétfőzni és agyoncukrozni a gyümölcsöket, és kulimászt készíteni belőlük, szerintem úgy jók, ahogyan vannak. Tele vitaminnal és tápanyaggal, ami a főzés hatására nagyrészt elillan. Azért is szeretem ezt a süteményt, mert csak rádobálom a tésztára az adott idénygyümölcsöt (most éppen fincsi málnát találtam jó áron), és 20 perc múlva már veszem is ki a sütőből. Nincs szétfőve, agyonlottyadva, egészen felismerhető, mi is volt "fiatalkorában" :)  

További plusz pont, hogy nem tartalmaz tejterméket, úgyhogy laktózérzékenyek is vidáman falatozhatják! A cukor mennyiségét felére csökkentettem az eredeti recepthez képest, nekünk így is elég édes. A tetejét sem szórom meg porcukorral, nem szeretem ha roszog a fogam alatt, meg ahogy említettem, szerintem bőven elég bele az a mennyiség, ami a tésztában van. De persze ez is ízlés dolga :)

Készítettem már cseresznyével és málnával, de úgy gondolom, hogy eperrel, szederrel, áfonyával, barackkal, meggyel is ugyanúgy működne a történet. 

Aki szeretné, kiválthatja a liszt egy részét (eddig 100 g-ot próbáltam) mandulaliszttel, ill. kókuszliszttel. Ez utóbbinál próbáljuk betartani a 3:1-hez arányt, azaz 100 g búzalisztet kb. 33 g kókuszliszttel tudunk kiváltani. Kísérleteket folytatok a témában, a legutóbb 100 g búzalisztet és 50 g kókuszlisztet használtam a tésztához, működött. Ezt láthatjátok a képen. Eddig még nem készítettem el csak kizárólag kókuszlisztből, de ha legközelebb pitesütésre adom a fejemet, akkor tutira megpróbálom.



Hozzávalók (25 x 35 cm-es tepsi):
  • 4 tojás 
  • 120 g nádcukor
  • fél citrom lereszelt héja
  • 1 dl semleges ízű olaj (pl. szőlőmagolaj - eredeti napraforgó olajat ír, de én azt nem használok)
  • 1 dl víz
  • 250 g finomliszt
  • fél tk szódabikarbóna
  • 350-400 g friss gyümölcs (málna/eper/cseresznye/áfonya stb.)

1. Egy 25 x 35 cm-es tepsit kibélelünk sütőpapírral, vagy kikenünk olajjal és belisztezzük. A sütőt 180 fokra kapcsoljuk.

2. A tojásokat szétválasztjuk.

3. A sárgáját egy nagyobb tálba öntjük, és a cukorral fehéredésig verjük. 

4. Hozzáadjuk a reszelt citromhéjat, az olajat, a vizet, majd a sütőporral elkevert lisztet, és elkeverjük.

5. A tojásfehérjéből egy csipet sóval kemény habot verünk, és óvatosan beleforgatjuk a masszába.

6. A tésztát a tepsibe öntjük és rádobáljuk a gyümölcsöket. 

7. Tűpróbáig sütjük. (20-25 perc)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...