photo Homelu_zpsc90f1c1a.png  photo Recepteklu_zpsa856d018.png  photo Roacutelamlu_zps36b6b767.png  photo Kapcsolatlu_zps6f43deca.png  photo Inspiraacutecioacutelu_zpseff107c0.png

2014. április 20., vasárnap

Kesudiókrémes bonbon

Ismét egy nyers édesség, ezúttal kesudió és kakaó főszereplésével. Annyi jó tulajdonsága van ennek a bonbonnak, hogy felsorolni is hosszú, de azért egye fene megpróbálom :) Isteni finom, glutén- és laktózmentes, kakaós (ez mindig előny...), egyszerű, gyors, praktikus, mutatós. Azt említettem már, hogy isteni finom? :) Megnyalod utána mind a tíz ujjadat! Én legalábbis tutira azt tettem, mikor kitúrtam őket a bonbonformából :P

A kesudiókrémről annyi jót olvastam és már oly' régóta izgatta a fantáziámat, hogy legfőbb ideje volt, hogy kipróbáljam. Ez is egy olyan dolog volt, amit húztam-halasztottam - tudjátok hogy van ez, biztosan nektek is van jó pár olyan recept otthon, ami valamiért csak hónapok, néha évek múlva került kipróbálásra. Aztán akkor rögtön a homlokotokra is csaptatok, hogy jajjj, ugyan már miért nem próbáltam ki előbb??!! :)

Ez volt nekem a kesukrém. Nem kell mást tennünk, csak beáztatni a kesudiót, amit aztán felhasználhatunk akár édes, akár sós krémek előállítására, attól függ, mivel ízesítjük. A vegán étrendben kesudiókrémet használnak a sajtkrém kiváltására, úgyhogy ugyanúgy használják kenyérre kenhető fűszeres sajtkrémként, mint sajttorták elkészítéséhez.

Engem meggyőzött, itt a remek alkalom, hogy Ti is kipróbáljátok! :)



Hozzávalók 36 db-hoz:

Kesudiós töltelék:
  • 1 bögre (130g) kesudió éjszakára vagy min. 4 órára tisztított vízbe áztatva
  • 2 ek kókuszolaj olvasztva
  • 2 ek juharszirup/méz/agave
  • 1 tk vaníliakivonat
  • 1 tk citromlé

Kakaós máz:
  • 75 g kókuszolaj olvasztva
  • 4 ek juharszirup/méz/agave
  • 40 g kakaópor

1. A bonbonformánkat mélyhűtőbe tesszük. (Szilikonos jégkockatartó is megfelel, nem kell extra.)

2. Egy tálkába tisztított vizet teszünk, belerakjuk a kesudiót és minimum 4 órára vagy egy egész éjszakára állni hagyjuk. Leöntjük róla a vizet, átöblítjük, lecsöpögtetjük és késes robotgép keverőtáljába tesszük.

3. Hozzáadjuk az olvasztott kókuszolajat, a juharszirupot, a vaníliakivonatot és a citromlevet. 

4. Simára dolgozzuk úgy, hogy többször leállítjuk a gépet és lekaparjuk az oldaláról is a krémet. Ha kész, hűtőbe tesszük.

5. Elkészítjük a mázat: egy kis lábasban felolvasztjuk a kókuszolajat, majd hozzáadjuk a kakaóport, a juharszirupot és kézi mixerrel simára keverjük.

6. Elővesszük a bonbonformát a mélyhűtőből. A mázzal kibéleljük a hüvelyeket. Én egyszerre 5-öt szoktam, mert gyorsan dermed. Körbeforgatom, hogy egyenletesen bevonja a csoki, így meglesz a bonbon teteje és az oldala. Ha kész, a formát visszatesszük a mélyhűtőbe. 

7. 5-10 perc múlva elővesszük és megtöltjük a kesudiókrémmel. Egyenletesen belenyomkodjuk a formába, megpróbálunk minél egyenesebb felületet létrehozni, hiszen ez lesz majd a bonbon talpa.

8. Már csak a bonbon lezárása van hátra. A maradék mázból kanalazunk a kesukrémre, körbeforgatjuk, hogy mindenhova jusson. Visszatesszük a mélyhűtőbe.

9. Fél óra múlva már fogyasztható. Arra figyeljünk, hogy miután kifordítjuk a formából minél előbb szolgáljuk is fel, mert a máz ahogyan melegszik, úgy maszatolódik. Lezárható műanyagdobozban tároljuk a hűtőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...